Na co zwracać uwagę przy zakupie telewizora?

telewizor

Z roku na rok w sklepach pojawiają się coraz większe i wydajniejsze telewizory. Coraz częściej stosuje się w nich również popularne technologie, takie jak SmartTV czy funkcja trójwymiarowego ekranu. Na co jednak przede wszystkim należy zwracać uwagę przy zakupie telewizora?

Rozmiar ekranu

Rozmiar ekranu telewizora to coś, na co zwraca uwagę niemal każdy klient. Obecnie wydawać by się mogło, że im większy telewizor, tym lepszy. W rzeczywistości jednak wcale tak nie jest. Poszukując optymalnego rozmiaru ekranu do swojego salonu warto zwrócić uwagę przede wszystkim na powierzchnię pomieszczenia. Do małych i średnich salonów, o powierzchni około 10 metrów kwadratowych, najbardziej optymalne będzie urządzenie o rozdzielczości 50-55 cali i mniejsze. Kupowanie większego telewizora nie ma tu za bardzo sensu, jako że nie zostanie wykorzystany jego potencjał, a w tak niewielkim pomieszczeniu duży ekran może podrażniać oczy.

telewizorSolidność wykonania

Jest to czynnik, na który znacznie mniej osób zwraca uwagę, chociaż jest on bardzo istotny. Kupując telewizor warto zwracać uwagę na jego stabilność i jakość wykonania. Obejmuje to między innymi wygląd i trwałość wejść na kable, które zwłaszcza w tańszych modelach mogą często się zepsuć lub „rozruszać”. W przypadku planu zamontowania telewizora na ścianie warto również zwrócić uwagę na to, czy posiada on taką możliwość.

Połączenie z internetem

Funkcja SmartTV jest obecnie bardzo powszechna i, jak się okazuje, bardzo wygodna. Oglądanie telewizji internetowej jest bowiem dla wielu dużo przyjemniejsze i zapewnia rozrywkę na wyższym poziomie, niż korzystanie z tradycyjnych kanałów. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy wybrany model posiada funkcję łączenia się z internetem. Umożliwi to dostęp do takich serwisów jak Netflix, Showmax czy Ipla, ale również darmowy YouTube. Ponadto za pośrednictwem internetu można wykupić jednorazowy dostęp do wybranego filmu, za pomocą popularnej technologii PPV (pay-per-view) albo VOD, która dostępna jest przede wszystkim w internecie.